Gruszka

Gruszka

Obniża ciśnienie krwi

Gruszka zawiera dużo potasu, który przeciwdziała tworzeniu się skrzepów, przez co naczynia krwionośne stają się bardziej drożne. Dodatkowo badania prowadzone w Holandii wykazały, że u osób, których dieta bogata jest w owoce z białym miąższem, m.in. gruszki, ryzyko udaru spada o 50%. Naukowcy wiążą ten fakt z wysoką zawartością błonnika w białym miąższu.

Sok z gruszki uszczelnia naczynia włosowate.

Wspomaga pracę tarczycy

Jako jeden z niewielu owoców, gruszka zawiera jod, który jest niezbędny dla dobrej pracy tarczycy.

Dla układu pokarmowego i przy odchudzaniu

Miękkie, dojrzałe owoce pobudzają trawienie i zapobiegają zaparciom. W gruszkach występują komórki kamienne, czyli twarde cząstki miąższu wielkości ziarenek piasku, wspomagające perystaltykę jelit. Jeden owoc to tylko 60 kcal, a stanowi doskonałe źródło witamin A, B, C i PP, minerałów i kwasów owocowych.

Lepsza praca szarych komórek i ochrona przed osteoporozą

Bor zawarty w gruszkach dobrze wpływa na funkcjonowanie szarych komórek – aktywizuje je i poprawia koncentrację. Bor pomaga też w transporcie wapnia wewnątrz organizmu, przez co zapobiega jego ubytkom w kościach. Wystarczy zjeść dwie gruszki tygodniowo, by w naturalny sposób zapobiegać ryzyku wystąpienia osteoporozy.
 
 
« powrót
 

2015 Sokołyk, Wszelkie prawa zastrzeżone

Sokołyk sp. z o.o. sp.k.ul. Mikołaja Konstantego Ciurlionisa 5,05-270 MarkiE-mail: biuro@sokolyk.plTel.: 570 002 135