Szpinak

Szpinak

Źródło przeciwutleniaczy

W szpinaku znajdziemy: beta-karotenwitaminę C oraz luteinę. Jest szczególnie polecany palaczom – w ich codziennej diecie powinno znaleźć się ok. pół szklanki szpinaku.

Lek na stres

Szpinak jest idealnym źródłem magnezu. Magnez ma duży wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego, obniża podatność na stres, ma właściwości uspokajające. Zapobiega także bólom i zawrotom głowy.

Liście szpinaku mają też dużo obniżającego ciśnienie potasu, który we współpracy z magnezem wspomaga pracę serca. 

Kwas foliowy, witamina K i E

Kwas foliowy (polecany kobietom w ciąży i tym, które planują dzieci) zapobiega wadom układu nerwowego płodu. Chroni też przed chorobami układu krążenia, ułatwia powstawanie czerwonych krwinek. Szpinak jest też bogaty w witaminę K, która odgrywa ważną rolę w krzepnięciu krwi. Z kolei witaminy z grupy B obniżają cholesterol, a witamina E - opóźnia procesy starzenia.
 
 
« powrót
 

2015 Sokołyk, Wszelkie prawa zastrzeżone

Sokołyk sp. z o.o. sp.k.ul. Mikołaja Konstantego Ciurlionisa 5,05-270 MarkiE-mail: biuro@sokolyk.plTel.: 570 002 135